فعلاً بدون نام
فعلاً بدون نام

فعلاً بدون نام

درخت در آپارتمان

خانم حدوداً پنجاه ساله‌ای بعد از نشستن روی صندلی جلوی تاکسی و احوالپرسی با راننده، از روی صفحه‌ی گوشی موبایلش شروع کرد به دعا خواندن. صفحه‌اش را دیدم، شاید زیارت عاشورا. تمام شد و خواست کرایه را حساب کند. کیفش را زیر و رو کرد. راننده کمی از پول را برگرداند و با اصرار گفت: زیاد پول داده‌اید، قبلاً از من طلب داشتید. خانم گفت: نه، کیفم را جا گذاشته‌ بودم، آسانسور خراب بود و حدود هشتاد پله را بالا رفتم تا آن را بردارم و برگردم پایین. درخت توت بزرگی توی حیاط هست که یک ماه و نیم است آپارتمان و پله‌ها را به کثافت کشیده. زندگی نداریم. نمی‌دانم چرا نمی‌برندش! باید بریده شود. اشاره کرد به درخت بزرگ کنار خیابان و گفت: از این هم بزرگتر است. تا این حرف را از او شنیدم به‌شدت ناراحت شدم. با خودم گفتم چون نمی‌خواهیم یا بلد نیستیم دور درخت پارچه ببندیم تا توت‌ها روی زمین نریزند باید جنایت کنیم؟ درخت بی زبان چه گناهی دارد؟ جنابعالی مثلاً کارشناس هستی؟ آن‌هم در اداره‌ای نسبتاً مرتبط با طبیعت؟ یعنی ابداً اطلاع نداری درخت تنومند و قدیمی چه ارزشی دارد؟ کاش از آن دعایی که هر روز می‌خوانی چیزی بفهمی و اینقدر با قساوت حرف از بریدن درخت نزنی.

نظرات 7 + ارسال نظر
اخمو پنج‌شنبه 13 خرداد‌ماه سال 1395 ساعت 01:31 ب.ظ

سلام و رسیدن به خیر و سلامتی.

بنده های خوب خدا (کل طبیعت منهای آدمیزاد)، چه گناهی به درگاه خدا کردند که اینطوری مجازات میشم و اسیر دست این مخلوق قسی القلب شدند؟ خدایا خودت نجات برسون. آمین.

از اون وضعیت هاست که که من هم توشون زیاد قرار میگیرم و اغلب، فقط پیش خودم حرص میخورم.

موقع نوشتن این پست خواستم بعد از آخرین جمله یک «گرررررر» بنویسم اما کپی رایت رو رعایت کردم، ننوشتم

اخمو پنج‌شنبه 13 خرداد‌ماه سال 1395 ساعت 02:59 ب.ظ

مجازات میشن* D:

از نوع اَشدّ :)

اخمو سه‌شنبه 18 خرداد‌ماه سال 1395 ساعت 11:23 ب.ظ

ماه رمضان عالی ای باشه الهی.

ممنونم. تبریک می‌گم. یاد افطاری اون سال که مهمون شما بودیم بخیر.

اخمو سه‌شنبه 8 تیر‌ماه سال 1395 ساعت 10:34 ق.ظ

یک عکس خیلی قدیمی دیدم از محوطه حیاط حرم امامزاده صالح جان. یک درخت چنار بسیاااااااااار قدیمی و تناور توی محوطه اش بوده. یک یا چند از خدا بی خبر که معلوم نیست در کدام دوران مدیریت و مسئولیت داشتند دستور بریدنش رو دادند!! مثلا باید احترام حرم رو نگه دارند ها!! وای بر کسی که این کارو کرده.

جدی می‌گید؟ وحشتناکه. واقعاً که. من که خیلی دلم می‌گیره از این کارها.

سمیه چهارشنبه 30 تیر‌ماه سال 1395 ساعت 02:38 ب.ظ http://asranevesht.blogfa.com

منم موافقم بریدن درخت جنایته

باید جنایتکارو مجازات کرد
با انداختن زیر تنه درخت بریده شده

اخمو چهارشنبه 6 اردیبهشت‌ماه سال 1396 ساعت 02:18 ب.ظ

پس کی می نویسید دیگه؟

سلام. احتمالاً این کامنتتون رو دیده‌ام و فراموش کرده‌ام پاسخ بدهم. واقعاً شرمنده
کاش مجموعه شرایط نوشتن برایم فراهم بشه و دوباره بنویسم.

سمیه یکشنبه 16 اردیبهشت‌ماه سال 1397 ساعت 02:20 ب.ظ http://asranevesht.blogfa.com

سلام :)
درسته درخت توت کثیف کاری داره ولی راه حلم داره
و اصلا نباید به قطع کردنش فکر کرد ..

سلام:)
چقدر دیر این کامنت رو دیدم. ببخشید
موافقم با نظرتون. با کمی فکر می‌شه مسئله را حل کرد و از قطع درخت اجتناب

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد